torsdag 20 september 2012

Torsdag

Enzo har varit lite dålig i magen de senaste dagarna.. pga min dumma tandläkare som skrev ut ett alldeles för starkt penicillin till mig som ammar.. och då påpekade jag ju självklart att jag ammar innan han skrev ut penicillinet. Enzo fick först utslag i ansiktet och sen diarré, stackaren. BVC rådde oss att ge tillägg under tiden jag åt penicillinet, och samtidigt pumpa mjölk och slänga (så att produktionen inte skulle stanna av). Enzo svarade med att bli megahård i magen av ersättningen och fick ont av det istället. 
Nu har jag fått ett mildare penicillin för två dygn sen och började amma igen igår.. Enzo är på bättringsvägen och är inte hård i magen längre. Men man kan ju bli förbannad för mindre! Tycker att man som läkare borde ha bättre koll och känna större ansvar än att skriva ut ett läkemedel som är indirekt skadligt för spädbarn. Jag har ny bytt tandläkare och självklart meddelat honom, så att han inte ger ut detta läkemedel till någon annan som ammar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar