tisdag 10 januari 2012

Nyårslöften?

Nu när jag bara ligger här och är sjuk.. så har jag tänkt en hel del..
Jag brukar inte ha några nyårslöften.. sist jag hade ett nyårslöfte var jag typ 12år och slutade äta godis i ett år. Så nu när jag har lite egen "tänkartid" har jag kommit på några löften för 2012.. eller inte direkt löften kanske, jag ser det mer som riktlinjer till att förändra min vardag till en ny hållbar livsstil.


• Träna på gym minst 3ggr/veckan

• Sluta feströka, bli rökfri.

• Planera in storstads weekends till våren, inspireras!

• Skilja mer på jobbtid & egentid.

• Äta hälsosamt! Nu ska det bli slut med snabbmat 5ggr i veckan. Det håller verkligen inte i längden. Även om det inte märks på vågen, så mår man inte bra på skitmat. Snabba energier som dimper rätt ner i tårna efter 20min. Om man skulle skära upp våra kroppar skulle det för det första stinka skit och för det andra se dött ut.Nä, det ska bli ändring. Det räcker att äta skitmat 2ggr i veckan, de andra dagarna ska vi laga mat och lära oss tillsammans. Detta är nog den punkten som vi båda brister ganska kraftigt på, och kommer bli den största utmaningen för oss.

• Föreläsa mer! Gjorde min första föreläsning i december, på Malmö högskola, om klädernas påverkan på miljön & om reuse.se Det var verkligen en härlig erfarenhet och egoboost. Det ser jag fram emot att få göra mer frekvent under 2012, runt om i Sverige.

Fortsätta njuta av livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar