torsdag 25 oktober 2012

Mammaledig

En sak som jag har funderat över ett tag nu är ordet Mammaledig. Varför heter det så? Det låter ju som om man är ledig och typ inte gör något?
Men mer övertid och obekväma arbetstider får man verkligen leta efter. Snacka om att mammor är igång hela dygnet.
Jag vet inte vilken dag det är, inte heller vad det är för datum eller vecka. Jag lever i någon slags 3-4 timmars snurra. När Enzo har ätit är det ca 3-4 timmar till nästa gång, och då tänker jag, "Vad ska vi nu göra i 3 timmar innan det är dax för nästa måltid." Inga funderingar på vad klockan egentligen är, utan mer bara vad som ska ske de närmsta 3 timmarna. Kommer han vilja vara vaken? Kommer jag kunna få honom att sova? Hur ska jag sysselsätta honom om han inte vill sova? Hur förebygger jag att han blir ledsen? Ja.. det är mycket tankar som far runt i huvudet.
Jag kan bara konstatera att "ledig" är det sista man är.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar